perjantai 29. maaliskuuta 2019

Pitäisiköhän Peikon pysähtyä?

Viimeiset 5 kuukautta ovat olleet yhdet elämäni rankimmat ja samalla myös rakkaimmat. Huolimatta kaikesta tapahtuneesta, minun arkeni on pysynyt ruodussa ja olen pystyttänyt hyvin vähän hymyileviä kulisseja. Olen pitänyt tiukasti kiinni harrastuksistani ja aloittanut jopa kuntoilun, enkä ole suostunut jäämään paikoilleni märehtimään "turhia". Olen ikävöinyt ja ehtinyt kerran jopa ihastumaan. Tulevaisuus on näyttäytynyt minulle välillä valoisana ja kalenterissani on muutama tapahtuma kevääksi, mitä tuskin maltan odottaa. Näiden kaikkien tapahtumien keskellä, ihan muutama päivä sitten, kuitenkin pysähdyin pohtimaan yhtä ainoaa sanaa ja tunnetta mitä se minussa herätti. Tämä tunne toi mukanaan ymmärryksen, toivon mukaan, että nyt olisi aika pysähtyä.

Pysähtyminen ei minulle tarkoita sitä, että erakoituisin ja kävisin läpi koko tunneskaalaan suhteessa kaikkeen tapahtuneeseen, vaan se tarkoittaa, että haluan maistella ja tutkia elämää. Toivon, että näin oppisin jotain uutta itsestäni. En oikeasti tiedä mitä haluan loppuelämältäni. Minulla on paljon suuria kysymyksiä, joihin haluaisin vastauksia, enkä usko että löydän niitä ennen kuin olen elänyt niiden kanssa hetken jos toisen.

Minun korjaava liikkeeni on aina ollut vauhti enkä pidä sitä pelkästään negatiivisena asiana. Kuitenkin kovassa vauhdissa on vaikea nähdä ympärilleen. Kliseistä, mutta totta. Tulen yrittämään parhaani.

Antoisaa kevättä.
- Peikko

1 kommentti:

  1. Kyllä, pysähtyminen tekisi varmasti hyvää. Vauhdissa ei ehdi nähdä, mitä itsessään ja ympärillään tapahtuu. Ehkä se on ollut yksi suojauskeinosi. Lakkaatko olemasta, jos pysähdyt tai jos huomaat olevasi yksin itsesi kanssa, joutuvasi kohtaamaan itsesi, tutkimaan sisintäsi? Mitä haluat vs. mitä tarvitset?

    "Meistä jokainen on polku jonnekin
    Mutta viisaus on siinä, että ymmärtää
    Ketä seurata pitkään, milloin kääntyy pois
    Ja että ihmistä pitkin sä et ikinä voi itseesi matkustaa

    Kaikki loputon kauneus, kaikki järjettömyys
    Kaikki ruoskivat toiveet, kaikki päättämättömyys
    Ovat lopulta tarkoituksen palasia, osa arvoitusta
    Valot pimeyksien reunoilla

    Muista että ne kaikki suurimmat kauhut
    On sun toiveittes peilikuvat, käännä ne
    Ja kädestäs löydät niihin avaimet
    Ja ett on helpompi antaa muille anteeksi,
    kuin jäädä kaunaan kiinni."

    VastaaPoista