lauantai 3. toukokuuta 2014

Blondi: Miksi haluan, että minua satutetaan?

Alla oleva teksti löytyi Bloggerista arkistojen kätköistä. Olen näköjään kirjoittanut sen lokakuussa, mutta edelleen ihan julkaisukelpoista tekstiä. Joten tässä:

Sain yllä olevan otsikon Peikolta työstettäväksi blogitekstin muotoon.

Minulle satuttaminen on yksi käytettävänä ja alistettavana olemisen muoto, ei itseisarvo. Joten masokistia minusta ei saa tekemälläkään, koska kipu fyysisenä tuntemuksena ei saa minua syttymään. En muista, että blogimme tunnisteina olisi kertaakaan käytetty sanoja sadismi tai masokismi, koska ne eivät kuvaa minua eikä Peikkoa. Tosin Peikko haaveilee silloin tällöin leikkimahdollisuudesta puhdasverisen masokistinaisen kanssa, ja haluaisi tutkailla sisäistä sadistiaan. Ja sitä, että löytyykö hänestä sellainen. Arvelen, että sopivan vastapuolen kanssa saattaisi löytyäkin, mutta mikään primääritarve satuttaminen Peikolle ei ole, vaan minun kanssani se liittyy hänellä enemmän alistamiseen. Tosin määrittelyt ovat aina hankalia, ja kyseessä on kuitenkin aina veteen piirretty viiva, joka ajan ja tilanteiden myötä liikkuu ja liukuu.

Itselleni tietynlainen kipu liitettynä käyttämiseen kuitenkin kiihottaa ja jopa tuntuu miellyttävältä. Tuolloin olen kuitenkin aika tarkka kivun laadusta ja määrästä. Vaikka asia ei ole minun käsissäni, niin Peikko kuitenkin lukee minua sen verran hyvin, että tietää, mitä minulle voi tehdä ja mitä ei.

Suhteeni kipuun on muutenkin kaikkea muuta kuin neutraali. Olen lapsesta asti sairastanut migreeniä, jonka keskeisin oire on kipu. 25-35 –vuotiaana migreeni oli pahimmillaan, ajoittain jopa päivittäistä. Olen ajoittain ollut sairauden takia työkyvyttömänä, joten tiedän, mitä invalidisoiva kipu voi on. Lisäksi minulla on ollut  taipumus somatisoida kaikki tunteeni kivun kautta ulos, kun en ole osannut muuten käsitellä niitä. Somatisointi ja migreeni ovat onneksi vuosien varrella vähentyneet, mutta tänäkin päivänä kipu on minulle reagointitapa numero yksi oikeastaan kaikkiin kurjiin asioihin. Olen kuitenkin oppinut reagointitavasta pitkälti pois muiden, rakentavampien käsittelytapojen tullessa tilalle, ja kipureseptorini toimivat nykyään niin kuin niiden pitääkin. Kivun psykologia ja fysiologia ovat kuitenkin minulle erittäin tuttuja, kirjahyllystä löytyy iso kasa kirjallisuutta aiheesta. Täysin kivutonta minusta ei koskaan tule. Kiputaustasta muistuttaa pilleripurkki kaapissa, josta otan joka ilta lääkkeen sen varmistamiseksi, että reseptorit toimivat tulevaisuudessakin niin kuin niiden pitääkin. Lääkärin sanoin lopun ikäni, koska reagointitapa on ja pysyy. Ja kroonisen kipuun minun ei tee ei enää mieli takaisin.

Toki alistamiseen liittyvä kipu on hyvin erilaista kuin pitkäaikainen fyysinen kipu, jolle ei löydy syytä tai lääkitystä. Alistumisessa minulla on mahdollista kontrolloida kipua ja katkaista se halutessani turvasanalla. Kroonisessa kivussa näin ei ole laita. Kynnys turvasanan käyttöön on kuitenkin suuri enkä ole vielä käyttänyt sitä. Muutama läheltä piti –tilanne on tullut vastaan, mutta Peikko on tuolloin lopettanut tilanteet ennen kuin olen itse joutunut tekemään sen.

En kuitenkaan koskaan alistuessani ajattele, että kontrolli olisi minulla – päinvastoin. Joten mistään näennäisestä illuusiosta ei ole kysymys. Tiedän, että Peikko voi olla hyvinkin armoton, mutta hänellä on useimmiten alistamisessa joku, no jos ei nyt korkeampaa tarkoitusta, niin ainakin päämäärä. Se voi olla oman nautinnon ottaminen, paikan näyttämistä minulle, kiusoittelevaa leikkiä, nautinnon tuottamista minulle, uusien asioiden opettamista minulle tai itse uusien asioiden opettelemista, henkisten tai fyysisten rajojeni koettelemista. Toki joskus leikki vie mukanaan, ja lopputuloksena on ihan jotain muuta kuin mitä Peikko oli alun perin suunnitellut. Leikkiessä minulle ei ole koskaan tullut sellaista oloa, että Peikko haluaisi satuttamalla satuttaa minua.

Suhteeni kipuun on kuitenkin muuttunut pervoilu-urani aikana. Alussa en pitänyt siitä lainkaan, nykyään pyydän säännöllisesti Peikkoa satuttamaan minua. Jotta tunnen olevani käytetty. Jotta tunnen olevani elossa. Jotta tiedän paikkani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti